UpSkill
ReSkill
DigiSkill

Veelgestelde vragen

Kan ik partner worden van DigiSkills Belgium?

Elke organisatie die zich inzet voor digitale skills, reskilling en upskilling kan partner worden van DigiSkills Belgium. Zowel trainingscentra, bedrijven als sociale initiatieven. Digitalisering of training hoeven ook helemaal niet je hoofdactiviteit te zijn. Wil jouw organisatie zich mee inzetten om de digitale competenties van de Belgen te verbeteren of de digitale kloof te verkleinen? Wordt dan partner!

Is partner worden van DigiSkills Belgium gratis?

Ja, partner worden van DigiSkills Belgium is gratis. Op die manier willen we zowel grote als kleine initiatieven met meer en iets minder werkingsmiddelen de mogelijkheid geven hun initiatieven te delen met ons ecosysteem en onze volgers.

Hoe kan ik DigiSkills Belgium ondersteunen?

DigiSkills Belgium is in de eerste plaats een ecosysteem van geëngageerde partners die elk op hun manier een steentje bijdragen aan de goede werking. Wil jouw organisatie graag de handen uit de mouwen steken en mee content creëren, een webinar organiseren, een event hosten…? Neem contact met ons op.

Omdat we geen lidgeld vragen aan onze partners, maar wel beperkte werkingskosten moeten dekken, zijn we ook steeds op zoek naar sponsors.

Wat is het DigiSkills Belgium ecosysteem?

Als partner van DigiSkills Belgium maak je deel uit van het ecosysteem. Regelmatig communiceren we en organiseren we (online) events op maat van onze partners.

Naast het online platform dat zich richt tot elke Belg die op zoek is naar digitale vaardigheden op zijn of haar maat, is er ook een partnerzone voorzien. Via de login krijg je toegang tot het netwerk van alle partners.

Wat zijn de voordelen van een partnerschap met DigiSkills Belgium?

Vandaag zijn er reeds heel veel succesvolle initiatieven die inzetten op digitale competenties. Toch merken we dat het niet altijd makkelijk is om het juiste doelpubliek te vinden voor jouw initiatief. Daarom brengen wij alle initiatieven samen op één platform en bieden we een podium voor jouw shout-outs.

Communicatie en marketing campagnes zijn vaak gericht op je eigen netwerk. Door samen te werken kunnen we onze impact vergroten via jouw netwerk, via ons netwerk en via het netwerk van al onze partners.

Welke content kan mijn organisatie delen op het DigiSkills Belgium platform?

De focus van DigiSkills Belgium ligt op digitale skills, reskilling en upskilling. Wil jij een initiatief delen dat hierop inzet? Dat kan! Of het nu gaat over een trainingsaanbod of specifieke trainingen, webinars of events, best practices, artikels of online vormingsmodules… we plaatsen ze graag op het platform.

De content zal gecureerd worden door ons team. Content die niet relevant is kunnen we helaas niet publiceren. Betalende opleidingen in initiatieven delen we ook graag, zo lang het maatschappelijke aspect opweegt tegen de louter commerciële doelen.

Hoe kan ik content delen op het DigiSkills Belgium platform?

Wil je een initiatief delen, zorg er dan in de eerste plaats voor dat het op je eigen website of sociale media gepubliceerd staat. Vervolgens publiceer je de hyperlink naar jouw website op DigiSkills Belgium via de partnerlogin. Door de juiste parameters te selecteren, zorg je ervoor dat jouw initiatief naar voor komt in de zoekopdracht. Op deze manier blijf je zelf owner van jouw content.

Hoe kan ik de content van mijn organisatie op het DigiSkills Belgium platform wijzigen?

Heb jij of iemand binnen je organisatie reeds een partner login, dan kan je de content rechtstreeks in het platform aanpassen. Indien je nog geen login hebt kan je deze aanvragen bij een van je team leden of contact opnemen met ons team.