Studie: ‘Digitaal is een mindset’

Hoe digitaal zijn Belgische industriële kmo’s?
Welke mogelijkheden biedt digitalisatie voor uw onderneming? En wat is het geheim van een succesvolle digitale transformatie? Een studie onder 400 Belgische industriële kmo’s onthult de belangrijkste succesfactoren.

Ter voorbereiding van het DigiCoach-programma namen we telefonische diepte-interviews af bij 400 bedrijven. Drie sub-domeinen van digitalisatie kwamen daarbij aan bod:

– digitalisering van de bedrijfsprocessen
– digitale innovatie
– digitale bedrijfscultuur

De resultaten van dit onderzoek vindt u in deze 40-pagina’s tellende studie, samen met zeven gouden regels voor de succesvolle implementatie van een digitale cultuur binnen uw bedrijf.

Lees meer

Cyberveiligheid wordt concurrentieel voordeel: zorg dat u mee bent!

In deze wereld die steeds digitaler wordt, is cybercriminaliteit een bedrijfsrisico. Hoewel middelgrote en grote ondernemingen het vaakst met dit risico te maken krijgen, zijn het de kleine en micro-ondernemingen die er het meest onder te lijden hebben.

In het kader van het industrieel partnerschap met Vlaio hebben Agoria en Sirris een masterclass “Cybersecurity in 30 stappen” georganiseerd om u de drie beleidsassen aan te reiken voor een risicogebaseerde aanpak van cybersecurity. Deze masterclass geeft u de nodige tools in handen om cybersecurity in uw bedrijf naar een veel hoger niveau te tillen.

Lees meer

AI Blindspots

Hoe vermijdt u de typische AI-valkuilen?
Uit ervaring weten we dat men vóór, tijdens of na de ontwikkeling van een AI-toepassing vaak belangrijke elementen over het hoofd ziet. Die elementen noemen we de AI Blindspots. Om te ontdekken welke AI Blindspots uw project zouden kunnen vertragen, heeft Agoria een kaartenset ontwikkeld. Deze kaarten helpen u op voorhand de gevolgen van uw beslissingen en acties in te zien.

Lees meer

Mediawijs: Onderzoek naar mediawijsheid in Vlaanderen en daarbuiten

Willen we met z’n allen werken aan een mediawijze samenleving, dan is het ook belangrijk om de vinger aan de pols te houden. Hoe staat het met het mediabezit, het mediagebruik en de mediawijsheid in Vlaanderen? Welke trends merken we op? Wat zijn de grootste uitdagingen? Samen met onze partners gaan we regelmatig op zoek naar antwoorden aan de hand van verschillende onderzoeksmonitors. Ontdek ze hier.

 

Bezoek website